• Lucy

NIEUW! Een vegetarisch en voedzaam weekmenu

Bijgewerkt op: apr 9

Ben jij benieuwd hoe je minder vlees kunt eten zonder in te leveren op eiwitten en smaak? Ben je op zoek naar creatieve en verrassende vegetarische recepten? Dan is dit weekmenu met ontbijt, lunch en diner recepten iets voor jou!


Wat ik zelf ontzettend leuk vind om te zien is dat er steeds meer mensen zijn die er open voor staan minder vlees te eten. En daar draag ik graag mijn steentje aan bij! Ik krijg vaak de opmerking: Lucy ik wil echt wel minder vaak vlees op tafel zetten, maar ik krijg heb dan echt na 1 uur weer trek, dan ga ik snacken, en verval ik al snel terug op een maaltijd met vlees. En precies daarom dit weekmenu: recepten die jou voeden in plaats van vullen, juist zonder vlees! Vlees zomaar weglaten in een maaltijd zou ik nooit aanraden, maar je kunt vlees op een goede manier vervangen zodat je misschien nog wel meer voedingsstoffen binnen krijgt dan in een maaltijd met vlees. Laat je inspireren en geniet!


Breng zowel je body als mind tot rust met voedzame vegetarische gerechten


In dit weekmenu vind je recepten die je lichaam de nodige brandstof en voedingsstoffen geven als basis voor een gezond eetpatroon. Doordat de recepten voedzaam zijn geven ze je voldoende energie om dagelijks je lichaam te voeden met drie maaltijden. Misschien ben jij gewend om regelmatig een tussendoortje te eten, en daar is helemaal niets mis mee, maar om je lichaam en mind tot rust te laten komen is het van belang om ook je darmstelsel tot rust te laten komen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen, waaronder Intermittend fasten of het inplannen van voedzame maaltijden waardoor je maximaal 3 eetmomenten per dag hebt. Dit kun je voor jezelf eens uitproberen met dit weekmenu!



Een weekmenu boordevol groente

In Nederland eten we gemiddeld 143 gram groenten per dag, schrikbarend nietwaar? Het advies vanuit het voedingscentrum is 250 gram groente per dag, maar mijn mening is dat we beter kunnen proberen 400 gram groente per dag te eten. Waarom?


De kwaliteit van de groente die wij eten is lang niet altijd even goed. De bodem waarop gangbare (niet biologische) groenten geteeld worden bevat een stuk minder voedingsstoffen dan bijvoorbeeld 30 jaar geleden. We leven in een tijd waarin waarin ons immuunsysteem extra op de proef gesteld wordt en daardoor hebben we juist een boost aan vitaminen en mineralen nodig! Veel verschillende soorten groenten zorgen ervoor dat je lichaam genoeg brandstof krijgt om te werken aan een gezond, fit en energiek lichaam! Hoe eerder we op de dag beginnen, hoe groter de kans dat we die 400 gram wél halen!


En daarom zit dit weekmenu vol met heerlijke groente gerechten, zoals een overnight oats met courgette, pancakes op basis van bietjes, een heerlijke Mexicaanse lunchsalade, romige kurkuma- kokos- wortelsoep, koolhydraatarm courgettebrood en nog veel meer!


Ok, nu snel op naar het weekmenu! Download hier het voedzame, vegetarische weekmenu en ga meteen aan de slag met jouw gezonde weekboodschappen!









In 28 dagen naar een gezond eetpatroon?

Klinkt geweldig niet?! En het kan! Heb jij naast het eten van minder vlees nog andere doelen om jouw gezonde levensstijl te verbeteren? Zoals koken zonder pakjes en zakjes, minder suiker eten, een aantal kilo afvallen, jezelf fit en energieker voelen en misschien wel, zoals hierboven uitgelegd, zowel je body als mind tot rust brengen door jouw lichaam te voeden met de voedingsstoffen die het nodig heeft?


Bekijk dan ook zeker even het e-book Healthy food, happy me! waarin je met 4 voedingsschema's voor een hele maand aan de slag gaat om de basis te leggen voor jouw gezonde eetpatroon!



0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven