• Lucy

Een vegetarisch & eiwitrijk weekmenu

Bijgewerkt: mrt 18

Ben jij iemand die de afgelopen jaren minder vlees is gaan eten? Of ben je helemaal vegetarisch geen eten? Dan ben je er waarschijnlijk bewust van dat je met minder vlees op het menu over het algemeen ook minder eiwitten binnen krijgt. Maar daar zijn oplossingen voor! Er zijn namelijk heel veel plantaardige producten die boordevol eiwitten zitten. Daarnaast bevatten ze nog een hoop andere voedingsstoffen!


Doordat plantaardige eiwitten minder goed worden opgenomen door het lichaam is het van belang dat vegetariërs en veganisten iets meer eiwitten binnen krijgen. In het vegetarische weekmenu in dit blog staan ontbijt, lunch en diner gerechten boordevol eiwitten zodat je er zeker van bent dat jij er voldoende binnen krijgt!


Wat je jouw eiwitbehoefte?

Weet jij hoeveel eiwitten jouw lichaam nodig heeft? Met de simpele berekening op onderstaande pagina uit het weekmenu bereken je jouw ideale eiwitbehoefte.




Waarom een vegetarisch en eiwitrijk weekmenu?


Eiwitten staan vooral bekend als de bouwstenen van ons lichaam en onze spieren. Echter, eiwit bouwt niet alleen spierweefsel, maar herstelt, beschermt en verbetert alle soorten weefsel in jou lichaam en is hiernaast de bouwsteen van elke cel in ons lichaam.


Het gedachtegoed dat eiwitten voornamelijk uit dierlijke producten kunnen worden gehaald wordt langzaam aangevuld met de kennis over eiwitten in plantaardige producten. Er zijn namelijk ontzettend veel plantaardige ingrediënten die vol zitten met deze mooie bouwstof voor ons lichaam!


Om deze reden heb ik samen met diëtiste Desiré van Jouwfoodplan een vegetarisch en eiwitrijk weekmenu met ontbijt, lunch & diner recepten ontwikkeld. Bij ieder recept vind je de voedingsstoffen en vitamines per portie.


Dit weekmenu is ontzettend handig als je bezig bent met het in balans brengen van je hormonen, het verliezen van lichaamsgewicht of het opbouwen van spiermassa.

Download hier het vegetarische en eiwitrijke weekmenu!


Liefs Lucy & Desiré




Ben jij op zoek naar een volledig vegetarisch voedingsschema?


Heb jij naast het eten van minder vlees nog andere doelen om jouw gezonde levensstijl te verbeteren? Zoals koken zonder pakjes en zakjes, minder suiker eten, een aantal kilo afvallen, jezelf fit en energieker voelen of misschien wil jij je lichaam tot rust brengen door het te voeden met de voedingsstoffen die het nodig heeft?

Bekijk dan ook zeker even het e-book Healthy food, happy me! waarin je met 4 voedingsschema's voor een hele maand aan de slag gaat om de basis te leggen voor jouw gezonde eetpatroon.








Over Desiré van der Kruk, diëtist


Werken als online diëtist en voedingscoach, dat zag ik helemaal zitten na mijn afstuderen.  Ik sprak mensen die aangaven het een grote stap te vinden om naar een diëtist te gaan. Zeker om naar een diëtistenpraktijk te moeten gaan en daar op de gevreesde weegschaal te moeten. Ook uit angst dat de diëtist met een wijzende vinger je wijst op het eten van pizza, snacks of andere ongezonde voeding. Diëtisten hebben hierdoor vaak te maken met een negatief imago, terwijl ze er juist zijn voor jou. Om je te adviseren en te coachen. Daar ligt mijn focus. Ik heb jouwfoodplan.nl opgericht omdat het om jou draait en jouw voedingsdoelen. Als diëtist ondersteun en coach ik jou. Ik geef jou online voedingsadvies zodat jij vanuit je vertrouwde omgeving aan de slag kunt met mijn advies en voedingsschema zonder dat je naar een diëtistenpraktijk hoeft te komen. Ik help jou via online Skype consulten, lekker laagdrempelig en informeel. Wil je geen consulten maar alleen een voedingsschema? Ook dat doe ik graag voor jou. Op basis van jouw huidige voedingspatroon maak ik een voedingsschema op maat waar jij zelf mee aan de slag gaat. Naast deze online dieetbegeleiding schrijf ik als voedingsdeskundige ook regelmatig blogs over alles wat met voeding te maken heeft en geef daarin ook voedingstips.

0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven

©2020 door Yourmealplanners.nl. Met trots gemaakt met Wix.com