• Lucy

Gezondere rabarber crumble

Rabarber, ik ben er dol op! Zodra de rabarber weer in het seizoen is, vanaf eind april, duik ik de keuken in om compote te maken. Het liefst in combinatie met zoete Hollandse aardbeien. De rabarber compote verwerk ik vervolgens door bijna al mijn ontbijtjes, een bakje plantaardige kwark, havermout of smoothie(bowl), het kan allemaal!


Rabarber crumble: van ontbijt of taartje tot toetje

In dit blog het recept voor een heerlijke vegan en glutenvrije crumble van rabarber. Geweldig als toetje met een dikke klodder kokosroom of als weekend ontbijt met een lepel (plantaardige) yoghurt of kwark. Ook als taartje is deze crumble geweldig. Serveer hem bij de koffie of thee in het zonnetje aan de picknicktafel en voor je het weet waan je jezelf in heerlijke vakantiesferen.


Wil jij ook aan de slag met rabarber? Scroll direct door naar het crumble recept of lees hier het basisrecept voor rabarber compote.


Wat heb je nodig voor een makkelijke rabarber compote?

  • 2 stengels rabarber, ca. 200 - 250 gram

  • 10 verse aardbeien

  • 2 el kaneel suiker van Green Sweet Stevia. Of ga voor een andere zoetstof naar keuze zoals kokosbloemsuiker

  • 1 kaneelstokje






Hoe maak je het?

Snijd de rabarber in stukjes en halveer de aardbeien. Doe deze samen met een heel klein laagje water, de suiker en het kaneelstokje in een steelpan. Kook 12 minuten tot de rabarber goed zacht wordt en hij uit elkaar valt. Haar dan het kaneelstokje eruit en laat de rabarber goed afkoelen.


De rabarber bewaar je voor ongeveer 4 dagen in de koelkast in een afgesloten bakje. Verwerk hem door je ontbijt met (plantaardige) yoghurt, havermout of door een heerlijke smoothie(bowl). Laat je creativiteit stromen en probeer verschillende combinaties uit!


Het recept: Gezondere rabarber crumble




0 reacties