• Lucy

Een gezond & energiek leven, dat willen we allemaal wel! Maar waar begin je?

Bij de voorraadkast! En de koelkast, vriezer en eigenlijk iedere plek in huis waar jij eten bewaard. Vandaag help ik je op weg met handige voorraadlijsten die je helpen naar een gezond eetpatroon.


Een gezond leven omvat veel meer dan alleen voeding.. bewegen, mindset, de hoeveelheid stress in je leven en slaap zijn allemaal mega belangrijke aspecten voor het hebben en behouden van een gezonde levensstijl, maar een ding is zeker, voeding speelt een zeer belangrijke rol!


En ondanks het feit dat Corona verre van leuk is, is er wat mij betreft een groot voordeel. Mensen worden zich net wat meer bewust van hun levensstijl. En dat bewustzijn biedt mogelijkheden!


Ik maakte van diepvries pompoen & kokosyoghurt spontaan deze goddelijke ontbijt toetjes

Recept vind je in de receptenapp


Mogelijkheden voor gezonde(re) gewoonten! Mijn omgeving verbaast zich altijd als ik na een lange werkdag de volgende dag weer met mijn geprepte lunch aan kom zetten of hoe ik het altijd voor elkaar krijg om ook zonder boodschappen een gezonde maaltijd op tafel te toveren..


Maar ik kan zeggen, dat kost mij dus echt totaal geen moeite! Een goed gevulde voorraadkast en wat creatieve insteken en je grijpt nooit meer mis!

En omdat ik graag zoveel mogelijk mensen wil helpen om zich gezond en fit te (blijven) voelen deel ik in dit blog mijn tips & tricks, inclusief handige boodschappenlijst voor de voorraad zodat niets je meer in de wegstaat naar een gezonde levensstijl en een fit & energiek leven!



En wat als je al het voorbereidende werk hebt gedaan? Dan ga je dus lekker aan de slag met onderstaande gerechten!


  • Warme havermout ontbijtjes en overnight oats;

  • Pancakes! Yes alle variaties zijn mogelijk, van banaan- ei pannenkoeken tot mega healthy varianten met bietjes & wortel;

  • Mugcakes;

  • Toast met gezond beleg, denk aan hummus met eieren, avocado geprakt met wat kwark of pindakaas met banaan;

  • Shakshuka met restjes of diepvries groenten. Wat restjes groenten, gepelde tomaten, eieren, bonen en gedroogde kruiden en je bent al een heel eind op weg naar echt comfort food;

  • Roereieren, mijn to go lunch als ik niet zoveel in huis, maar wel even wat voeding nodig heb. Ik roer een paar eieren met wat amandelmelk, peper en zout los. Snijd wat ui en cherrytomaten en hoppa de eieren in de pan. Misschien vind ik nog wat avocado of feta en huis en mijn lunch is hemels!

Voor de recepten bij bovenstaande kijk je gelijk even in de gratis receptenapp. Succes & Enjoy!



Journey

Natuurlijk kost dit alles tijd en energie om jezelf eigen te maken. Je zult er dus echt wel even aan moeten wennen en natuurlijk zul je er de ene dag een stuk beter inzitten dan de andere dag, maar je zult merken dat je er steeds beter en creatiever in wordt hoe meer je ermee bezig bent!

Afgelopen week vergat ik mijn heerlijke bonensalade uit te koelkast mee te nemen naar werk en greep ik dus mis! Natuurlijk baal ik dan van mezelf, maar de oplossing was dichtbij. Ik scheurde even naar de AH voor een kant-en-klare quinoa salade. Top dit soort oplossingen voor op zulke dagen!

©2020 door Yourmealplanners.nl. Met trots gemaakt met Wix.com