• Lucy

7x gezond, vegetarisch en makkelijk broodbeleg

Bijgewerkt op: apr 16

Gezond lunchen is helemaal niet ingewikkeld en kan ook lekker afwisselend zijn, zelfs als er de meeste dagen van de week een boterham op je bord ligt! Met een (volkoren) boterham voor de lunch is echt helemaal niets mis, maar het ligt er natuurlijk wel aan wat je op de boterham smeert. In mijn vorige blog schreef ik al over een gezonde eetweek en deelde ik een aantal tips voor broodbeleg uit de supermarkt. Maar zelf maken is natuurlijk nog gezonder & zelfs leuker! Je geniet een stuk meer van je eten als je er zelf moeite voor hebt moeten doen. En dat maakt gezond eten voor mij nog fijner, het is ook echt even een moment om van te genieten.


Direct naar de recepten?

  1. Vegan Doperwtenspread

  2. Home made eiersalade

  3. Rode pestospread

  4. Avocadospread

  5. Pittige pindakaas

  6. Creamy kokos & kerriehummus

  7. Plantaardige zuivelspread


Hoe maak je zelf makkelijk gezond broodbeleg?

Met slechts een aantal ingrediënten maak je vaak al in 10 minuten een gezonde salade of spread voor op brood. Bijvoorbeeld een vegan doperwtenspread als deze, zelfgemaakte eiersalade of wat denk je van een romige avocadospread! Hieronder deel ik 7 verschillende recepten en inspiratie!


Hoe bewaar je jouw zelfgemaakte broodbeleg het beste?


Onderstaande spreads zijn in ieder geval 2 dagen houdbaar in de koelkast, maar lenen zich ook om in te vriezen! Op de avocadospread en eiersalade nagelaten. Schep een portie in een klein bakje en vries deze in.



Vergeet niet de omschrijving van de recepten te lezen, hier vind je tips hoe je de spreads naast broodbeleg kunt gebruiken. Bijvoorbeeld door een pasta of je favoriete lunch salade!


Vegan Doperwtenspread

Eiersalade, rode pesto spread, avocadospread en pittige pindakaas


Creamy hummus met kokos & kerrie


Toast met plantaardige zuivelspread


0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven