• Lucy

3x makkelijke, eiwitrijke en voedzame eenpansgerechten

In deze corona tijd zijn we allemaal wat vaker en langer thuis dan dat we gewend zijn. En waar de een dan juist de tijd heeft en neemt om uitgebreid te koken heeft een ander juist wat minder rust aan zijn hoofd. En juist dan is het fijn om niet te lang in de keuken te hoeven staan!


Het gemak van een eenpansgerecht

Eenpansgerechten zijn bij mij al jaren favoriet en zeker nu ik geen vaatwasser meer heb in mijn nieuwe woning heb ik de eenpansgerechten weer herontdekt en nieuw leven in geblazen! Ode aan de eenpansgerechten! ;)


Maar echt, een eenpansgerecht op tafel toveren voor je hele gezin terwijl de kinderen om je heen vliegen en springen is een stuk makkelijker dan dat je in drie verschillende pannen moet roeren. Om het jou een stukje makkelijker te maken leek het mij dus een goed idee om deze 3 heerlijke eenpansgerechten, boordevol groenten en zonder vlees, weer eens te delen. Dus hier gaan we!


Mexicaanse eenpansquinoa! Eiwitrijk, voedzaam en vegetarisch


Een gerecht op basis van bonen doet het altijd goed als we het hebben over plantaardige eiwitten. Tegelijkertijd zorgen de bonen in combinatie met de vezels uit de groenten en quinoa er ook nog eens voor dat je voldoende langzame koolhydraten binnen krijgt en daardoor een lang en verzadigd gevoel hebt. Een maaltijd waarmee je het vlees niet zult missen!


Dit gerecht is zowel geschikt voor mensen die glutenvrij als vegan eten.


Heerlijk comfortfood: romige vegetarische eenpanspasta


Een pasta waarmee je waarschijnlijk ook de kleintjes wel aan het eten krijgt. Door de toevoeging van de kokosmelk wordt deze pasta heerlijk romig en voeg je verder voornamelijk heel veel groenten toe! Je krijgt hierdoor een flinke portie groenten binnen terwijl je vooral het idee hebt dat je heerlijk comfort food eet! Wie wil dat nou niet?



Voed je lichaam met Vitamine A door deze kleurrijke paella met gamba's


Soms is het gewoon heerlijk om je even helemaal in een andere wereld te wanen, je voor te stellen dat de zon schijnt en je even helemaal niets hoeft. Deze kleurrijke paella maakt dat je de zon bijna kunt proeven. En wist je dat je door veel verschillende soorten kleurrijke groenten toe te voegen aan je maaltijd je een grote hoeveelheid Beta-corateen binnen krijgt? En deze Beta-corateen zet het lichaam weer om in Vitamine A. Als je geen vlees eet dan is het belangrijk om voldoende Vitamine A binnen te krijgen uit plantaardige producten en dit doe je onder andere door veel kleur aan je bord toe te voegen.


Wil je meer leren over hoe je gezond kunt eten zonder vlees? En hoe je jouw lichaam kunt voeden in plaats van vullen? Kijk dan eens naar het Healthy food, happy me! e-book waarmee je in 28 dagen jezelf nieuwe eetgewoonten aanleert met als resultaat een fit en energiek lichaam!

229 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven

©2020 door Yourmealplanners.nl. Met trots gemaakt met Wix.com